Saturday, January 24, 2009

Kesinambungan

Aku adalah anak ke5 dari 8 adek beradek belah email tapi kalau belah ayah aku anak yang ke3.Aku boleh ingat sejauh usia ku dalam 3 atau 4 tahun .Masa kecik aku ni jenis yang tak boleh berengang dari emak aku.Apa yang masih terbayang dalam ingatan aku ialah apabila emak nak berurut akau akan marah orang yang sentuh emak. Orang lain akan bawa aku jauh2 agar emak aku dapat berurut. Tapi aku tak pasti berapa umur aku ketika itu. Hingga kini gambaran kawan emak aku masih ada dalam kepala aku ni.Tapi lupa pulak name makcik tu. Aku cukup suka cara dia bercakap.

Aku kalau bercakap dengan seseorang yang selalu aku fokus ialah pada mulut dia.Makcik ni kuat berpeluh ..Adus sedihnya aku lupa pula name dia...lain kali aku sambung lagi cerita lain yang masih aku ingat di awak usia ku antaranya cerita adek aku hampir di langar kerata semasa melintas jalan.... to be continue

4 comments:

  1. Hai gembiranya menjumpai awak di sudut di sebelah internet.

    ReplyDelete
  2. salam,

    klu awak tak bagi org lain sentuh emak, sy ni pulak ms kecik2 dulu, tak suke berjalan umah org, sampaikan bila balik kg, mak nak ziarah umah sedara pun tak bagi..so terpaksa la ada org umpan bawak gi jejalan ke supaya mak dpt ziarah..

    kenangan kan :( kalau lah dapat kembali ke zaman itu

    ReplyDelete
  3. salam,
    macam-macam kenangan kan...teringat selalu akan tersenyum sendiri.

    ReplyDelete
  4. thanks ilah , rainfield and jue hairul for the visit.

    Kenangan mengusik jiwa selalunya baik manis atau pahit

    ReplyDelete